Bitirip yayınladığım ilk eli yüzü düzgün oyunlardan birisidir Asporia: Gizli Tehdit. 2004 yılında, yani ben 16 yaşındayken yaklaşık 1 ayda yapmıştım bu oyunu, Adventure Game Studio'yu (AGS) ve kodlamayı yeni yeni öğrenirken.
Dandikçe bir oyun, evet, ama hikaye anlatımını beğenirim yine de.
Oyunun AGS 2.72 kaynak kodlarını uzun bir süre önce açmıştım, en alttaki linkten ulaşabilirsiniz.
Oyunun konusu:
Oyunda Arleon adlı bir şövalyeyi kontrol ediyorsunuz. Yaşadığınız krallıktaki söylentilere göre; bundan 50 yıl önce Asporia'dan sürülen Kara Zehir, başka bir adıyla Karanlığın Ordusu, güneyde güçlerini tekrar topluyordur. Bu söylentileri araştırmak için Komutan Scorth liderliğindeki bir şövalye grubu güneye gönderilir.
Ve bu grup; trovg ve harpsy gibi güçlü ırklardan oluşan savaş hazırlığı içindeki büyük bir orduyla ve artık Asporia'dan silindiğine inanılan gece elfleri, vampir gibi ırklarla karşılaşırlar. Şövalye grubunun bunu krallığa hemen bildirmesi gerekmektedir, çünkü ülke henüz böyle bir savaş için hazırlıklı değildir.
Kuzeye doğru yolculuk zor geçmektedir. Atlarını, eşyalarını kaybetmişlerdir ve gruptaki şövalyelerin çoğu ölmüştür. Grup en sonunda Karaağaç Ormanı'na ulaşır ve Komutan Scorth burada kamp yapmaya karar verir. Planları, ertesi sabah Karaağaç Ormanı'nı geçtikten sonra krallığın karakol olarak kullandığı Flea Kalesi'ne ulaşmak ve güneydeki tehlikenin raporu vermek.
Kamp ateşi için yakacak toplama görevi bizdedir, bu yüzden kamptan uzaklaşıp odun aramaya başlarız. Ama Karaağaç Ormanı'nda ters giden bir şeyler vardır...
Özellikler:
*Oyunda verdiğimiz kararlara göre değişen 2 farklı son
*Kendimizi büyü veya savaş alanında geliştirebilme
*Sıra tabanlı savaş sistemi
Oynanış:
İlk baş kafa karıştırıcı olsa da oyunun mantığını anlamak çok zor değil, ama yine de size anlatayım.
Tek bir yol üzerinde ilerliyorsunuz. pusula kısmında gittiğiniz yönün gösterilmesinin oyuncuların kafasını karıştırdığını itiraf etmeliyim, çünkü zaten yön değiştirme gibi bir imkanınız yok, Arleon kendi kendine ilerliyor. Sizin tek yaptığınız şey önüne çıkan düşmanları öldürmek, yerdeki korucu cesetlerinden malzeme toplamak ve oyunun adventure kısmına dahil olmak.
Tab tuşu ile elinizdeki silahları, nesneleri ve büyüleri görüp onlara erişebiliyorsunuz. 'Göz' ikonuyla o kar şeklindeki şeye baktığınızda öğreneceğiniz gibi, o şey sizin sağlık büyünüz ve onu el ikonuyla seçip kılıcınız üzerinde kullanmak kendinizi iyileştirmeye yarıyor.
Düşmanınızı silahla mı veya büyüyle mi öldürdüğünüze göre exp. kazanıyor, ona göre level atlıyorsunuz.
Grafikleri şu şekilde elde ettim:
Half-Life 1 için mod ve harita yapımı konusunda biraz tecrübe sahibiydim. Elimde var Half-Life kaplamaları ve 3D karakter modelleri (bunların çoğu orijinal HL'a değil de HL modlarına aitti) üzerinde değişiklik yaparak kendi hazırladığım HL mapleri içerisinde, günümüzde Garry's Mod ile yapılan işleri yaptım: Kendi hikayemi anlatmak.
AGS'nin 3D değil de 2D bir motor olduğunu biliyorsunuzdur, eğer konuyla ilgiliyseniz. Aslında AGS için 3D desteği veren bir plug-in var, ama o şey 2004'te pek kullanılır değildi, zaten ona ihtiyacım yoktu da. Benim Asporia: Gizli Tehdit'te (ve sonra Lost in the Nightmare ve Reverie River oyunlarında kullanacağım) teknik, 3 boyutlu ekran görüntülerini 2 boyutlu sprite ve arkaplan grafiği olarak kullanmaktı.
Medieval World ve They Hunger modlarının (ve daha unuttuğum, Asporia: GT'yi yaparken işime yarayan materyalleri barındıran tüm modların) yapımcılarına sonsuz minnet borçluyum.
Oyunu buradan indirebilirsiniz (Windows için, 4,78 MB)
Oyunun AGS 2.72 kaynağını da buradan indirebilirsiniz
Aa, "Arleon" ve "Asporia"? Bunlar bu blogtaki hikayelerdeki kişi ve ülke değil mi?
Hem evet, hem hayır. Benim alt kişiliğim ve hayali ülkemin temelleri o 2004'lerdeki yine benim hayal ürünüm olan Asporia'ya dayanmaktadır, iyileştirme büyüsünü bile kar ikonu şeklinde yapmıştım. Aslında "benim hayal ürünüm" biraz komik bir tabir, çünkü epey Yüzüklerin Efendisi'nin ve Star Wars'un etkisinde olduğum görülebilir bu 2004 Asporia'sında. Zamanla benim Asporia olarak isimlendirdiğim şey şekil değiştirmeye ve biraz daha orijinalleşmeye başladı, ama bu yeni Asporia'yı bir oyunun içinde göreceğimizi sanmıyorum.