Öncelikle benim çalışmalarım nasıl gidiyor? Tatil süresinde kişisel projelerimde çok fazla ilerleyebildiğimi söyleyemem, zira oyun yapımına ayırabildiğim zamanımın büyük bir kısmını ATOM'daki projelere ayırıyorum (Oyungezer'in Şubat sayısının 15'inci sayfasında ufak bir haberimiz çıktı, Evvel Zaman İçinde Nasrettin).
İki hafta önce Global Game Jam (GGJ) (48 saat içinde belirli bir tema hakkında, grup halinde oyun yapma yarışması, kısaca) yapıldı, zaten GGJ'nin düzenlendiği yere sürekli gittiğim halde bu yılki GGJ'ye katılmak istemedim, o haftasonu çok yoğun olacağımı düşünerek. Keşke katılsaydım, neyse... Bu yılın teması Deception'dı.

Türkiye birincisi olan Swaps N' Traps bu başarıyı hak eden, oldukça eğlenceli bir çalışma. Hemen buradan oynamaya başlayabileceğiniz bu Flash platform oyunu, deception temasını başarıyla işlemiş. Nasıl yaptığını da burada söylemeyeyim.
Oyunun eksiği, son level'ı geçtikten sonra size oyunu bitirdiğinizi bildiren herhangi bir şey (credits ekranı falan) çıkmaması, sadece boş sayılabilecek bir yere ulaşmanız. Tahmin edebileceğiniz gibi bunun nedeni 48 saatlik kısıtlı zaman.
Kesin oynanması gerekenlerden, Swaps N' Traps.
Şu an o ekiple beraber aynı projede çalışıyor olmak da benim için sevindirici.

(Ve her dosya türünün enfekte olma, iyileşme süreleri gibi özellikleri farklı olduğu için asıl hedefimiz kolay enfekte olan dosyalar, işte bu yüzden herhangi bir dosyayı öncelikli hedefimiz yapamıyoruz).
Eğlenceli bir oyun, müzikleri ve görselleri oldukça başarılı. Eğer daha gerilimli olsaydı (mesela şu anki haliyle anti-virüslere yakalanmamak fazla kolay) ve dosya isimlerinin birbirine karışması gibi sorunlar olmasaydı daha güzel olabilirdi.
MarvIndie'den sonra Kediler ve Kitaplar'ı da keşfettim. Kitaplar, filmler, diziler (evet, "Kategoriler" kısmından direkt kopya çektim ^^) hakkında ilgi çekici bir blog olmasının yanısıra benim de yakından ilgilendiğim bağımsız oyunlar hakkında güzel yazılar var (Sanat için Sanat?, Zaman/Mekan bulmacaları, Basit, yaratıcı, hızlı)

MarvIndie'de gördüğüm 101 Free Games 2010'un özellikle WTF? kategorisinde tam da benim en sevdiğim türde oyunlar var, o listede yer almayıp da Kediler ve Kitaplar'da gördüğüm ve beni etkileyen bir oyun. Passage'ın amacının tam olarak ne olduğunu ve sonunda ne olduğunu önceden söylemek istemiyorum. Bu kadar basit grafiklere sahip bir oyunun beni bu kadar üzebileceğini tahmin edemezdim (evet, oyun cidden üzücü).

Hayal kırıklığı yaratabilecek şey, indirilmesi gereken 17 MB'lık bir arşiv dosyasına sahip bir oyun için fazla basit bir yapısının olması (en fazla yeri tutması gereken audio.vox 11 MB'ken Life.exe 43 MB). 17 MB günümüz için çok geniş bir boyut olmadığı, oyunun oldukça uzun bir müziğe sahip olduğunu düşünürsek bu o kadar da büyük bir eksik sayılmaz yine de.
Oyunun müzikleri ve atmosferini oldukça başarılı buldum (ama sanırım orijinal müzik kullanılmamış).
1 comment:
Oyunumuzdan bahsetmiş olduğunu görmek çok güzel, teşekkürler :).
Passage'ın o listede olmamasının sebebi de 2007 yılından kalma bi oyun olması. Şahsen "art game" türüne karşı bi antipatim olmamasına rağmen oyunu pek sevemedim. Ama yine de oyunun ana fikrini iyi bulduğumu söyleyebilirim.
Post a Comment