AGS 2.72 mi 3.0 mı? Neden ?
Güzel bir soru. Eğer çok karmaşık bir oyun yapmıyorsanız, programlama konusunda tecrübeniz yoksa/azsa 2.72'yi öneririm, zira 2.72 daha basit, kullanıcı dostu bir arayüze sahip. Interaction Editor sayesinde kod yazmanıza gerek kalmaz, kod yazmanızın gerekeceği kısımlar için de zaten Run Script öğesi vardır. 2.72'nin manual'ı doyurucudur. 3.0 sizi kod yazmaya, nesne yönelimli programlama mantığını öğrenmeye zorlar.
AMA eğer yapacağınız oyun çok basit yapılı ve kısa değilse, "Kod yazmayı başlangıç seviyesine kadar bilsem yeter" demiyorsanız önerim 3.0'dır. Interaction Editor olmadığı için tüm komutları sizin yazmanız gerek; ama gerek script editörü, gerek manual size kodları yazmanıza yardım ediyor (mesela fade-in öncesi çalıştırılacak kodları function room_Load()'un içine yazılması gerektiğini filan ezberlemenize gerek kalmıyor, Events butonunu bulduktan sonra). Sizi kod yazımıyla ve nesne yapılarıyla ilgili temel kavramları öğrenmeye zorluyor, ama yapacağınız oyun üzerinde tam bir hakimiyet sağlayabilmek için bunlar gerekli (ki bu bilgiler sadece AGS için faydalı değil tabi ki).
Eğer kod yazmaya başlamak (veya mümkün olduğunca az yazmak) istiyorsanız 2.72, bu konuda kendinizi geliştirmek istiyor ve tam bir hakimiyet kurmak istiyorsanız 3.0'dır bence. 3.0 yeni başlayanları işten soğutabilir.
No comments:
Post a Comment