Thursday, June 2, 2011

DVD'lerden yansıyan göz

Buraya güzel bir yazı yazamadım bu son zamanlarda, o kadar yoğun ay geçiriyorum ki... Ama bugün odamın duvarında bu gözle göz göze gelince (?) bunun fotoğrafını çekip internete koymadan edemedim.






İşte böyle bir şey. Sağda gördüğünüz (daha doğrusu tam göremediğiniz) kaynaktan çıkan ışık, yatağın üzerindeki Sony DVD+R kutuma (daha doğrusu, bir DVD'nin arka yüzüne) belirli bir açıyla yansıyınca duvarda bu göz şekli beliriyor (ışığı direkt DVD'ye tutmayın ama). Kutuyu biraz hareket ettirince şekil daireselleşiyor. 

Tam da dün OGZ forumlarında, Illuminati'nin eğlence sektöründeki yeriyle ilgili bir tartışmaya katılmıştım, şimdi de oraya yeni bir yanıt yazacaktım ("Madem zamanın yok, forumda ne yapıyon?" diyebilirsiniz. Acil bir donanım sorunumla ilgili yardım istemek için girmiştim, sonra Illuminati ve Game of Thrones konularının tamamını okumuş bir şekilde çıktım forumdan. Evet, internet biraz tehlikeli bir şey.)

Aslında böyle bir göz şeklinin ortaya çıkmasının çok mantıklı bir açıklaması var: DVD kutusunun içindeki son DVD'den birkaç santimlik yükseklik. DVD'nin üzerine gelen ışığın bir kısmı ilk başta işte bu yükseklik (yani kutunun kenarı işte) tarafından kesiliyor. Sonra DVD'den yansıyan ışığın diğer tarafı da kutunun öbür tarafı tarafından kesiliyor. Eh, DVD'nin ortasındaki küçük dairelerin de göz bebeği şeklini yansıtması doğal. İlginç, değil mi?




Bir de madem yeni post atmaya giriştim, şu resimleri de araya sıkıştırayım. Hayır, daha bir dönemim daha var okulumun bitmesine.

3 comments:

Roselyn said...

ohaaa çok bomba! Harikaymış yansıma!
Bu vbenim ring izledikten 7 gün sonra filmi izlediğim saatlerde televizyonda karlanmanın başlaması kadar korkutucu xD
Kep cüppe de yakışmış. Benim 16sında :3

Çavlan said...

ohaa şaka gibi! biraz tırstırıcı yalnız :)

TRN said...

Onlar her şeyi görüyor derlerdi de inanmazdım! Odana kadar girmişler! :O