Kabusta Kaybolmak: Ruhlarımızı Kurtar


Lost in the Nightmare, benim 2005 yılında çıkardığım korku/macera oyunudur.

2008 yılında da Lost in the Nightmare: 'Save Our Souls' (Kabusta Kaybolmak: Ruhlarımızı Kurtar) isimli, orijinal oyunun biraz daha düzenlenmiş, Türkçeye çevrilmiş ve ek sahnelerin eklenmiş bir versiyonunu çıkardım.

Bu yazının devamında bu oyundan LitN olarak bahsedeceğim.





Şahsen, LitN'ı benim magnum opus'um olarak görürüm. Şimdi geriye baktığımda pek çok eksiğini görsem de LitN hâlen benim gözbebeğimdir. Daha bu kadar sürükleyici başka bir hikaye, daha korkunç başka bir eser ortaya çıkartamadım.

Teknik detaylar:
LitN, önceden render edilmiş 3 boyutlu grafikleri kullanan, Adventure Game Studio ile hazırlanmış bir macera oyunu. Half-Life için harita ve mod yapımı konusunda tecrübem vardı; Half-Life'ın ve They Hunger gibi bazı modların sunduğu kaplamaları, modelleri değiştirip, kendi haritalarımı hazırlayarak machinima tekniğiyle kafamdaki sahneleri yarattım.

Adventure Game Studio'nun C++'a benzeyen bir script dili var. Üniversiteye başlamadan önce C++ hakkında temel şeyleri bu oyunu ve Asporia: Gizli Tehdit'i yaparken öğrenmiştim.



Müzikleri etik olmayan bir şekilde elde ettim: Silent Hill, Resident Evil gibi oyunların soundtracklerini ve sevdiğim müzisyenlerin bazı şarkılarını rip ederek. Ses efektleri de aynı şekilde. Credits kısmında isimlerini vermiş olsam da bu yaptığım utanç verici, evet, ama 16 yaşındaki birikimimle kendi müzisyenlerimle çalışma imkanım yoktu. Half-Life'ın ve modlarının materyallerini machinima için kullanma konusunda bu şekilde suçlu hissetmiyorum kendimi, zira benim hayalimdeki sahneleri görselleştirebilmek adına harcadığım emek gözardı edilemezdi.


  
  
Hikaye:
Karanlık bir geçmişe sahip, Burak Güney isimli özel detektif olarak, Karabalta Kasabası yakınındaki ormanda kamp yaparken kaybolmuş olan üç üniversite öğrencisinin izini bulmak için kasabaya adımımızı atıyoruz. Yapılması gereken ilk şey bu kaybolan kampçılarla karşılaşmış olan, Karabalta Kasabası'nda yaşayan üç görgü tanığını bulmak ve sorgulamaktır. Eskiden bir polis detektifi olan karakterimiz, kampçılardan geriye kalan ipuçlarını takip ederken kendisini kâbusların, anıların ve gerçeklerin birbirine karıştığı bir maceranın içinde bulacaktır.

Kötülük, sadece ormanın derinliklerinde değil, aslında yanıbaşında kendisini beklemektedir.



LitN'ın başında "Bu oyun 18 yaşının altındaki oyuncular için uygun değildir" uyarısı mevcut, benim bu uyarıyı koymamın iyi bir nedeni olduğunu hikayede ilerledikçe görülmekte.


Oynanış: 

 Oyunda iki adet mouse modu var: İncelemek (göz) ve etkileşime girmek/konuşmak (el). Sağ mouse tuşuyla modları değiştirebiliyoruz. Tab düğmesine basmak envanterimizi açıyor, elimizdeki nesneleri bu sayede etrafımızda gördüklerimizle birlikte kullanabiliyoruz (elimizdeki anahtar ile kapıyı açmak).

Eğer ekrandaki bir yere yürülebiliyorsa veya etkileşime girilebiliyorsa, mouse imlecinin rengi değişir. Yürülebilen noktaya tıklamak bizi oraya götürür.




Oyunu Türkçeleştirmek:
winsetup.exe'yi çalıştırıp sağdaki Language'ı Turkce2008c yapıp oyunu bu şekilde çalıştırın. Oyunun menüsü henüz İngilizce kalacak (Aslında menünün de Türkçe olduğu bir versiyon hazırlamıştım. OGZ'nin Mart 2008 DVD'sinde verilen versiyonu da buydu sanırım, ama o versiyonu ve DVD'yi kaybettim, lol), ama oyunun kendisi Türkçeye çevrilecek.

Mustafa "Hurin" Başar Avcı'ya oyunumu Türkçeye çevirme konusundaki yardımları için tekrar teşekkür ediyorum buradan. (Evet, oyunu ilk başta İngilizce yapmış olmam gibi ilginç bir detay var).

Biraz eleştiri:

Oyunla ilgili duyduğum en büyük pişmanlık, hikayesindeki bazı saçma, gereksiz detaylar. Ve oyun metninin aşırı derecede karanlık, karamsar olması. Tamam, bu denli karanlık bir oyunun metninin Neşeli Günler tadında olması beklenemez, ama özellikle Kayıp Kişi'nin hikayesinin anlatıldığı kısımda geçmişteki kendime "Emo Dil ve Edebiyatı Ödülü" vermek istedim. Bu oyunu ergenlik bunalımı yaşadığım dönemde yaptığım göz önünde bulundurulduğunda bu tam da beklenmesi gereken durum aslında.

Çevreyle etkileşim az. Bulmacalar pek yeterli değil, zira benim yapmak istediğim şey bir adventure oyunundan ziyade interaktif bir hikayeydi.

2008 sürümünde oyunun sonunu biraz daha uzattım, ama keşke 2005'teki kısımda bıraksaydım.

Oyunla ilgili en çok eleştirilen şey 320*240 gibi düşük bir çözünürlükte ve 2005 için bile eski sayılan Half-Life motoruyla render edilen sahnelerle yaratılmış olması. Şahsen ben oyunun retro görselliğinin, oyuna kendisine özgü bir hava kattığına inanıyorum hâlen. 1024*768 çözünürlüğünde, Half-Life 2'yle yapmış olsaydım belki bu kadar ürkütücü bir oyun yapamayabilirdim. Yüksek çözünürlüğün, oyunun korkutuculuğunu sağlayacağı oyunum Düşnehri: Self olacak.

Download linki:
http://gamejolt.com/games/lost-in-the-nightmare/download-distribution/38669/?os=windows

Oyun Windows platformu için hazırlanmıştır.