Tuesday, September 20, 2011

LemeLeme




 iPhone'umda bulunan favori uygulamam LemeLeme isimli fotoğraf düzenleme ve paylaşma uygulaması. Bir nevî Instagram alternatifi, ama nedense Instagram'ı pek sevemedim.

Bu uygulamayı ne amaçla kullanıyorum peki? Benim "dramatik etki" olarak isimlendirdiğim imge işleme fonksiyonu için. Cihazınızdaki fotoğraflara, Lomo fotoğraf makineleriyle özdeşleşmiş olan sevimli bir çarpıklık kazandırıyor.



LemeLeme'ye gıcık olduğum nokta şu: Bazı filtrelerle elde ettiğim sonuçlar, benim SLR'ımla ve Photoshop'la elde ettiklerimden daha güzel. Telefonla çektiğim resimleri koca makineyle çektiklerimden daha güzel gösteriyor, başka bir deyişle. Grrr! (Bu da aslında benim fotoğraf ve post-production konusunda önümde daha ilerleyecek çok yol olduğunu göstermiyor da ne?)

Ve bir de işlenen resimlerin illa ki kare şeklinde işlenecek olması da bana "Keşke bu kadar başarılı Photoshop actionlarım olsa da telefonla filan uğraşmasam!" dedirtti.


Ve eskilerden, LemeLeme'nin dokunuşuyla.

1 comment:

Aslı "TILSIM" Palabıyık said...

Bu uygulama cidden çok başarılı.