Saturday, August 4, 2012

Sprint: Challenge HD çıktı!




Lamagama olarak, ilk iOS oyunumuz Sprint: Challenge'ı piyasaya çıkardık! Aslında bu çok yeni bir haber değil, oyunun ilk versiyonu iTunes'ta yerini bir ay önce almıştı. Bu duyuruyu yapmak için oyunun HD sürümünün de (yani çözünürlüğü özellikle iPad için derlenmiş olanın) yayınlanmasını bekledim.







Oyunu ücretsiz olarak aşağıdaki iTunes bağlantılarından edinebilirsiniz.
iPhone/iPod versiyonu
iPad versiyonu (HD)

Oyundan bahsedeyim kısaca: Siz bir samuraysınız, sürekli koşuyorsunuz. Önünüze engeller çıkıyor, zıplayarak veya eğilerek onları atlatıyorsunuz. Arada bir üzerinize bomba geliyor, bombayı parmağınızla keserek etkisiz hale getiriyorsunuz (veya üzerinden atlıyorsunuz). Toplayabileceğiniz altınlar ve power-uplar var. Biriktirdiğiniz altınlarla sonra upgradeler satın alabiliyorsunuz, bu upgradeler de oyun boyunca karşınıza bazı power-upların çıkma ihtimalini yükseltiyor.

Kontrolleri çok basit. Ekranın solunda ve sağında iki tane tuş var, bu tuşlarla eğiliyor veya zıplıyorsunuz. Önünüze bomba çıktığında da bombayı parmağınızla kesiyorsunuz.


Otobüste motobüste oynamaktan keyif aldığım basit bir casual oyun oldu, aldığımız incelemeler de genellikle olumlu yönde. Unity motoru kullanıldı.

"Bizim oyunumuz" desem de, tüm Lamagama ekibinin görev aldığı geniş kapsamlı bir proje değildi. Mesela benim ismim credits'te yer almaz; çünkü tek yaptığım şey, altınların "SPRINT", "--->" gibi dizilimlerde gelmesi için hazırlanmış olan resim dosyalarını "0" ve "1"'lik matrislere çevrilmesini sağlayacak bir MatLab fonksiyonu yazmaktı (sonra bu "0" ve "1"leri ASCII olarak text formatında kaydediliyordu, bu sayede Güçhan'ın Unity koduna kolay bir şekilde hardcode edilebiliyordu).

No comments: