Monday, November 30, 2015

Kasım'ın son günü, 2015

Eveet, bugün Kasım'ın son günü, öyleyse blog yazısı yazayım. Bugün dondurma yemedim, hayır.





En son Palyaço Evi 2 üzerinde çalışıyordum. Oyun bu sefer büyük bir malikanede ve birkaç farklı bölümde geçecek (ilk oyun çok kısa sürede bitiyordu). Oyundan ilk ekran görüntülerini yayınladıktan sonra ona biraz ara verdim.


 Zira başka işler aldım, bu işlerden bir tanesi Mezarcı (Graveyard Shift). Yakında Happily Never After isimli RPG'yi çıkartacak olan Galavalomka Games (Ezgi Çetin) ile birlikte yapıyoruz. Oyun sevimli-ama-ürkütücü bir FPS. Ekipde Göktuğ Demir (3D artist) ve Alper Özgün Yeşil de (intro videosu illüstrasyonu) var.



Mezarcı'da Hasan (İngilizce versiyonda adı Old Mort) isimli bir mezarlık görevlisiyiz. Görevlisi olduğumuz Disturbdia Mezarlığı'na kapasitesinden çok fazla ölü gömülür, ölüler isyan eder, amacımız hayaletleri yeniden öldürerek isyanı bastırmak.



Bunun için de etraftan mantarlar toplayıp bomba yapıyoruz. Mantarlar ve hayaletler 5 (PS4 versiyonunda 4) elemente sahip; Ateş, Toprak, Elektrik, Su, Şeytani (Unholy). Bu elementlere göre hayaletlere verdiğimiz zarar değişiyor; mesela Ateş elementli hayalete Su mantarı attığınızda epey yüksek zarar veriyorsunuz.

Oyunun betasını bitirmek üzereyiz, birkaç gün içinde kapalı betaya girecek. Aralık'ın ortaları gibi oyunu ilk başta Windows Store'a, sonra hemen Steam Greenlight'a çıkartacağız. Yılbaşında filan Steam'e çıkış yaparız diye tahmin ediyorum.

Biraz önce "Oyunun PS4 versiyonunda" dedim, evet, oyunun PS4'e çıkması ihtimali var. Eğer elimizi çabuk tutarsak sanırım ilk Türk PS4 oyununu biz yapacağız (zaten biliyorsunuzdur, eskiden Quadratum Mortis'in ekibinde ben vardım, PlayStation'da oyun geliştiren ilk Türk programcılardan biriydim). Bu ihtimal beni çok heyecanlandırıyor.


Bu arada, Simon 3D ve Night Hunt da piyasaya çıktı. Night Hunt çok tutmadı, niye tutmadığıyla ilgili bir Gamasutra makalesi yazdım. Simon 3D ise Türkiye'de iOS'ta featured oldu, bu bizim için sevindiriciydi. Simon 3D'yi tvOS'a da çıkarmayı düşünüyoruz.

No comments: