Friday, February 26, 2016

"Kadın gibi yaşamaktansa, erkek gibi ölmeyi tercih ederiz."

"Kadın gibi yaşamaktansa, erkek gibi ölmeyi tercih ederiz."

Bu zihniyeti hepimiz biliyoruz. Kendisinden farklı takım tutan insanları kadın olmakla aşağılamaya çalışan zihniyet. Kadın olmanın çok aşağılık, eril pozisyonunda bulunmanın da çok yüce olduğunu zanneden lanet bir zihniyet.

Geçen gün bir maç fotoğrafı gördüm. Taraftarlar, bir şişme kadına rakip takımın formasını giydirmiş ve kadını ateşe vermişler. Eminim "Size tecavüz edeceğiz!" anlamına gelen küfürleri de savurmuşlardır şişme kadını ateşe verirken. Kanser resmen.
En çok merak ettiğim şey, şişme kadını ateşe veren adamların evli olup olmadıkları. Evlilerse, eve hanımlarına döndüklerinde aralarında nasıl bir diyalog geçtiği.

- Merhaba kocacığım, maç nasıl geçti?
- İyiydi. Bir tane şişme kadına X forması giydirip ateşe verdik. Çünkü senin bir kadın olmak, cinsel ilişkide pasif konumda olmak çok aşağılık bir şeydir. Kurbanı ateşe vermek de çok yüce, tıpkı Özgecan'ın katilleri gibi.
- Çok iyi! Senin için yemek yaptım. Yemeğin bitince beni aşağılık konuma sok.

Bu futbol taraftarları eğer bekarlarsa, kız bulamamışlarsa o kadar şaşırmıyorum. Benim tüm kız arkadaşlarım ben onlara (genel olarak kadınlara) değer verdiğim için benle birliktelerdi, onlar gibi kadınlar kendilerini aşağılatmak istemediklerinde de eminim bu futbol taraftarları kadınları suçluyorlardır. Ama evli olmalarına, kendilerini yanan şişme kadın pozisyonuna sokan kadınları bulmalarına şaşırıyorum. Erkekler kadar kadınların da genelinin bilinçlenmesi lazım ki abazan denyolar sap kalsın, sap kalınca da kendilerini sorgulasınlar.

(29 Ekim 2015'te yazdığım bir yazı)

No comments: