Bu yazıda özellikle iş
başvurusunda bulunan Unity'cilere açık kaynak kodlu portfolyo veya test
case hazırlamakla ilgili tavsiyelerimi vereceğim.
* GitHub'dan
indirilen bir projenin syntax hatası falan olmadan derlenebilmesi gerek.
Size çok bariz bir tavsiye gibi gözükebilir ama projenin çalışabilmesi
için benim syntax hatalarını kendim düzeltmem gerektiği başvurular
olmuştu. Projenizin derlenemeyen bir halini halka açık bir yere
commit'li bırakmamanızı öneririm, zira bu kötü bir izlenim bırakıyor
bence.
* .max, .blend gibi, Unity projenizde çalışabilmesi için
özel programlar gerektiren dosya formatlarını kullanmaktan kaçının. .fbx
iyidir.
* Library gibi klasörlerin ne GitHub'da, ne de sizin
test case olarak yolladığınız .zip'in içinde olması gerek. Library çok
fazla yer kaplıyor, bu klasörün içeriğinin kodu okuyan kişinin
bilgisayarında yaratılması lazım. Eğer projeniz Library klasörüne
ihtiyaç duyuyorsa bir şeyi yanlış yapmışsınız demektir. Git için
araştırmanız gereken kelime "gitignore".
* Eğer projeyi mail'le
yollayacaksanız .rar veya .7z gibi standard dışı formatlardan
kaçınmanızı tavsiye ederim. Zira kodu inceleyecek kişinin bilgisayarında
o dosyayı açacak program bulunmayabilir. .zip iyidir.
*
Değişken, fonksiyon vesaire isimlerinin sadece İngilizce olmasını
öneririm. Belki yorumların da İngilizce olması gerekebilir ama bu konuda
net bir fikrim yok.
* Portfolyo kavramıyla ilgili genel fikrim
az sayıda kaliteli projenin, çok sayıda eksik/hatalı projeden çok daha
iyi gözüktüğü. Bazen Az > Çok.
* Halka açık veya bir firmaya gönderdiğiniz projede Asset Store'da parayla satılan bir asset'in olması bence kötü gözüküyor. (Bu yasal değil zaten)
Saturday, December 10, 2022
Unity portfolyosu hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment