Sunday, March 27, 2011

Çalışmalar

Kişisel oyun projelerime vakit ayırmakta oldukça zorlanıyorum bu dönem, okuldan dolayı. Ama ironik bir şekilde, okulla ilgili çalışmalarımın, ödevlerimin büyük bir kısmı oyunlarla ilgili!

iPhone adventure oyun motoru
Bu dönemki bitirme projem iPhone ve iPad'de çalışabilecek bir adventure oyununun motorunu hazırlamak. Amacım AGS gibi sağlam oturmuş, motoru kullanan insanların kolaylıkla çalışmalarını yürütebileceği bir oyun motoru ve editörü hazırlamak değil; ama AGS'yle yaptığımız oyunları teknik olarak taklit edecek, iPhone'da çalışacak oyunları hazırlamak. DragonFire SDK sayesinde elimde herhangi bir Mac bilgisayar olmadığı halde, Windows üzerinde bu oyun motorunu kodlayabiliyorum. Daha da ilginci, iPhone almadım daha! Güvenebildiğim bir yerden ikinci el olarak alacağım.

Bu çalışmamla ilgili ayrıntıları ilerleme kaydettikçe vereceğim.

Resim dersi
Bu dönem resim dersi alıyorum (aslında geçen dönem alacaktım, ama onun yerine önemli bir teknik seçimlik ders almaya karar verdim). Resim dersinde bizden yapmamız istenen şey bir ressamın çalışmasını yağlı boyayla bir tuvale kopyalamamız. Tahmin edebileceğiniz üzere, ben başka bir sanatçının çalışmasını kopyalamak yerine kendi eski fotomanipülasyonlarımdan birisini yağlı boyayla çizmek istedim. Hoca kabul etti!

Nispeten kolay (ve yeteri kadar başarılı) olduğu için Suya Güvenilmez'i tuvale aktarıyorum. Evet, zor olacak, bakalım başarılı olacak mı...

Minik bir sorun var, o da tuvalin oranı ile çalışmamın oranı arasındaki farkın şu sağda gördüğünüz boşluğu yaratması.Orayı neyle dolduracağımı hâlen bilmiyorum. Arkadaki adanın üzerinde bir kule veya deniz feneri yapabilirim, ama sanki daha orijinal bir şey koyulabilirmiş gibi hissediyorum.






Evet, çok uzun bir süredir ne yeni bir fotomanipülasyon, ne de hikaye yayınladım. Asporia sıkıcı bir yer, bunu kabul etmemiz gerek. Karlarla kaplı bir kutup ülkesinde, kuzey ışıklarının altında, elektronik donanımlı şatosunda aylak aylak dolaşan, şarap içen, Bat Cave'e benzeyen çalışma odasında yeni teknolojiler üzerinde çalışan, arada bir aslana dönüşen bir prens olmak sıkıcı.








Hoş, son aylardaki alter egom Arleon alternatifi bir karakter, ama onun maceraları da dA galerime veya bu bloga uygun değil. Arleon karakterini kirletmek istemiyorum.

1 comment:

Aslı "TILSIM" Palabıyık said...

Arleon'u senin aklındaki kadar kusursuz ve mükemmel yapmak için Arleon'un hikayelerini anlatman gerekir. Tılsım'dan örnek verebilirim; ben onun yer aldığı hikayeleri anlatmasaydım da "Aklımda süper bi karakter var ama yani, cidden süper, öyle böyle değil" deseydim aklınızda bir Tılsım imgesi oluşmazdı.

Ne kadar hikaye = o kadar somutlaşmış ve ete kemiğe bürünmüş bir karakter.