Saturday, November 30, 2013

Kasım'ın son günü silsileleri


Blogu epeydir savsakladım. Hatta bu savsaklamanın suyunu çıkardım: Blogumu ne kadar savsakladığımla ilgili yazdığım bu yazı normalde 30 Kasım'da yayınlanacaktı, ama 4 Aralık'ta bitti. Savsakception.

Hoş, zaten Twitter ve Facebook'ta sürekli hayvan gibi bir şeyler paylaştığım için buranın eksikliğini çok hissetmiyorum. Bir de Twitter ilk çıktığında "Amaan, 140 karakterle kendimi ifade edebilseydim, blog açmazdım." demiştim, şimdi geldiğim noktaya bak (trivia: tırnak içine aldığım cümle 65 karaktermiş.)



Bu aralar ne yapıyorum? Shooting Star'la ilgilenmek dışında yaptığım çok bir şey yok. Eskiden "Kendi işimi kurduğumda freeware oyunlarım ve başka çalışmalarım için vakit bulacağım!" diyordum, öyle bir yanılmışım ki. İş yapmayla ilgili enerjimin çoğunu Robonomy'e, yeni oyunumuza ve kendimi teknik anlamda geliştirmeye ayırıyorum. Geçen yıl Self için "2012'nin sonunda bitirmeyi bekliyorum!" demiştim, komik bir duruma düştüm. Self'le adam gibi ilgilenemiyorum artık. Hoş; Lamagama'yla yollarımın ayrılması ve Shooting Star'a ortak olmam arasındaki zaman diliminde epey bir boş vaktim vardı, ama o zaman da motivasyonum yoktu.

"Niye Self'i ticari oyuna dönüştürüp şirket olarak ilgilenmiyorsunuz?" derseniz, oyunun şu ana kadarki grafikleri hep Half-Life 2'li modellerden, kaplamalardan yapıldığı için. Ve en önemlisi, iTunes'a veya Windows Store'a koyulamayacak kadar sert bir içeriğinin olması. Sansürlenmiş bir Self yerine oyunun hiç yapılmaması daha iyi. Ama belki Crimm's Son'ı ticarileştirebiliriz; artık Sims'ten değil de orijinal grafiklere sahip olması yeterli olur. Normalde freeware olacak oyunu paralı satılacak (veya reklamlı) bir oyuna dönüştürme fikri bana çirkin gelse de, bazen bir ürünün var olabilmesi bu gerekli olabiliyormuş. Boş zaman projelerine enerji ayırmakta zorlanan, benim gibi bir insan tarafından geliştiriliyorsa hele...

Adventure Game Studio'dan da iyice koptum. iOS'a derleme yapabilmek için kıçımı yırttım, olmadı. Hayır, iOS portu da mevcut, ama Mac OS X'in eski bir versiyonunda derlenebiliyor sadece (çünkü sevgili Apple, yeni OS X'te eskiden desteklediği bazı elzem kütüphaneleri desteklememeye başlamış). Yurtdışından Snow Leopard getirttim, Mountain Lion Mac'imde sanal makineye kurdum, derlerken 50 tane sorun çıkardı. Bir ara oyun motorunun oyunsuz halini iPad'imde çıkarmayı başardım, ama sonraki derlememde çalışmadı. Eski AGS oyunları mobile geçirmek için artık modern bir port beklemeye karar verdim. Bir daha 2D bir adventure bile yapsam sanırım Unity kullanırım, şu yeni gelen 2D desteğini epey sevdim.

2 comments:

Roselyn said...

:D
Ben de yüz yıldır blog yazmıyorum. Yazasım da gelmiyor açıkçası. Tumblrcı oldum ben (çizer kısmısı daha fazla orda gibi geldi, daha hızlı bir sistemi var, önceden zor geliyordu, şimdi hoşuma gidiyor.)

Madem bu kadar meşgulsün bu sene ggj yok mu? =D Kayıtlar açılmış, Eskişehirde'de olacakmış. Tarihleri biraz meh benim için tam dönem ortası tatilinin ortasında.

Ahmet Kamil Keleş said...

Eheh :)

Bu sene (yani 2014'ün başında işte) ATOM'da GGJ yapılacak, ona katılmayı düşünüyorum.