Monday, January 19, 2009

Yapamayımcı günlüğü

Bu günlüğün bir yapımcı günlüğü olması gerekiyordu, ama genellikle kendimi nasıl kötü hissettiğimden bahsettim. Blogun ismini ve renk temasını değiştirmek istiyorum, çünkü artık kendimi kötü hissetmiyorum. Birkaç gün önce bahsettiğim kopukluğu bile atlatabildim, sınavlarım bittikten sonra yeniden ailemle ve arkadaşlarımla iletişim kurabilmeye ve güzel vakit geçirebilmeye başladım. Ay başındaki neşemin yerine geldiğini söyleyebilirim.

Blog sayfamın ismini Kasım'ın Son Günü Dondurma Seven Adam yaptım. Tuhaf bir isim olduğunun farkındayım. Gizli bir anlam aramayın (Lucy in the Sky with Diamonds gibi), bloga sıradışı bir isim vermek istedim ve aklıma 2008'in Kasım ayının, canımın dondurmalı tatlı çektiği ve o dondurmalı tatlıyı soğuk havaya rağmen yediğim son günü aklıma gelen bir kısa film adı geldi.

1 aylık bir tatile girdim. Tatilde yapmak istediğim şey, şu an hakkında bilgi vermek istemediğim RPG oyunumu bitirmek, Düşnehri'ni ilerletmek ve ikinci yabancı dil olarak İtalyanca öğrenmek. Bu yaz ablamla İtalya'ya tatile gideceğiz; şu anki İngilizcemiz ve turistlerin bilmesi gereken İtalyanca kalıplar tatilimiz için yeterli olacaktır ama ben yine de ikinci bir yabancı dilin faydalı olacağını düşünüyorum.

TÜRKÇEYE

Bugün güzel bir C programı yazdım. Türkçe karakter yazdırmanın zor olduğu ortamlardan birisi de konsol uygulamalarıdır. Standart input-output kullanan bir C programında printf'in içine yazacaklarınız "Lutfen sayiyi giriniz", "Hatali sayi" gibi Türkçe karakterler içermeyen metinlerdir. Eğer bu konuda titizseniz printf("Hatal%c say%c",141,141); örneğindeki gibi, Türkçe karakterlerin ASCII karşılıklarını elle yazarsınız. Herbir Türkçe karakterin ASCII karşılığını bulmak ve string'in içine herbiri için teker teker "%c" yazmak zorundaydınız.

"Türkçeye " isimli bu ufak programım sayesinde konsolda yazdırılmasını istediğiniz metni Türkçe karakterlerle yazıp, bu metni yazdıracak printf fonksiyonunu "turkce.txt" dosyası içerisinde elde edebiliyorsunuz (mesela programı çalıştırdığınız zaman verilen talimatı elde etmeniz için gereken printf("Yazd%c%c%cn%cz C program%cn%cn konsola yazd%craca%c%c T%crk%ce karakter i%ceren metini yaz%cn", 141,167,141,141,141,141,141,167,141,129,135,135,141); komutunu bu program sayesinde elde edebilirsiniz.) RPG'm için kullanışlı olacak.


(devamını birazdan yazacağım)

2 comments:

Anonymous said...

Keşke hep mutlu olsan böyle Ahmet ya. Seni örnek alan, seven insanlar var, her mutsuz olduğunda onları da üzdüğünü unutma. ^_^

İtalyanca iyidir de, Japonca'yı da bir dene istersen. :P Anime kültürü sağolsun, Sultanahmet'e çıkınca rahat rahat konuşabiliyorsun turistlerle.

Ahmet Kamil Keleş said...

Beni örnek alanların olduğunu bilmek beni mutlu etti, ama iyi bir örnek teşkil ettiğimi sanmıyorum. Güzel olan özelliklerimi alın, kötüsü bende kalsın.