Thursday, January 7, 2010

Geyikler, Formspring me


Aslında "Waidmanns Heil!" başlıklı bir yazı yazacaktım, Rose'un Av Partisi'ne katılan Arleon'un avcılık hakkında düşündükleriyle ilgili. İlham ve zaman sıkıntısı çekmeseydim keşke (bu aralar acayip meşgul veya ilham yoksunu değilim, ama o yazı daha çok zaman harcanmayı hak ediyor). Ama bu, o hikayeyi okurken zihnimde oluşan sahneyi canlandırmayacağım anlamına gelmiyor. At & Kılıç'a ve mod yapım araçlarına teşekkürler.



Waidmanns Heil gözümün önüne yukarıdaki gibi bir avcıyı getiriyor.




Perde Arkası


Ekran görüntüsünü almaya çalışırken yaşadığım zorluklardan birisi kamera ile benim aramdan habire insanların geçmesiydi. "Lan burda da mı?" dedim. Aynı açıdan ve pozdan birkaç farklı shot alıp Photoshop'ta onları düzenlemek çözümdü, ama aynı açıyı bozulmadan koruyarak çekebildiğim sahnelerin sayısı azdı. Evet, açıyı korumak zordu, çünkü bu açıyı ve pozu yaratabilmek için é ve sol mouse tuşunu basılı tutmanız gerek, yani iki elinizi kullanmanız (mouse'u klavyeye, é'ye yaklaştırıp tek elinizi de kullanırsanız mouse'un hareket edip açıyı bozması mümkün). İki elinizle bunu yaparken de Print Screen'e basmak gerektiği için bu noktada yaratıcı bir çözüme ihtiyaç duyuyorsunuz (kalemlerin ne kadar faydalı olduğunu tekrar görmüş oldum).

Tabi birkaç teknik detayı öğrenmeye uğraşsaydım (halkın scene'de yaratılmamasını sağlamak filan) bunlarla uğraşmam gerekmeyecekti.


Formspring.me

İlginç bir websitesi çıkmış, Formspring.me.

Kullanıcılara herhangi bir soru sorabiliyorsunuz (siteye hiç kayıt olmadan, anonim sorular da sorabilirsiniz (kayıt olduktan sonra da istediğiniz soruları anonim olarak sorabiliyorsunuz tabi)). Eğer sorunuzu kabul ederlerse yanıtlıyorlar ve sorunuzla verilen yanıt, kullanıcının profilinde gözüküyor.

Başka bir deyişle, siteye üye olduğunuz zaman insanlar size herhangi bir konu hakkında soru sorabiliyor ve siz de isterseniz o soruyu yanıtlayabiliyorsunuz. İğrenç espriler yapabilmek için muhteşem bir potansiyel! Bana soru sormak isteyenler buyursunlar
(özellikle teknik konuları tercih ederim, en azından cevaplamaya çalışırım).

No comments: