Monday, August 24, 2009

Doğumgünü, Çalışmalar, Playlist numara bulucu

21 yaşına bir hafta önce girmiştim, ama doğumgünüm dün gibiydi. Her şey çok güzel geçti.

Özellikle dün ve bugün, kendimi oldukça sağlıklı hissediyorum.

Sabah uyandığımda gözüm kollarımın teninin rengine takıldı. Güneşli tatilden sonra kolumun üst kısmı kırmızıyken alt kısmı soluk kalmıştı. Ama bu sabah kızarık bronz ile solukluk farkının ortaya çıkardığı çizgi yoktu, bütün tenim altın rengine bürünmüş, parlıyordu. Sabahın o saatinin ışığının yarattığı bir yanılsamaydı bu altın parlaması, ama yine de güzeldi. Mutluyken parladığımı hissederim.





--------


-Benden sana, duymak istediklerini mi söylememi istiyorsun?
-Benim duymak istediğim sadece gerçekler. Şimdi bana duymak istediklerimi söyle!

Aklıma gelen bir diyalog-replik. Gerçek hayatta kullanma şansım olmadı, aklımdaki hikayeler için de çok uyumlu değil.

---

Son 1-2 haftadır çalışma verimliliğim dramatik bir artış gösterdi (bunda okuduğum Büyük Düşün'ün etkisi oldu, bu kitabı bitirince hakkında uzun bir yazı yazarım. Donald Trump'ı severim). Mount & Blade modu veya korku oyunu üzerinde değil de, C++ ile kodladığım RPG oyununda önemli gelişme kaydettim. Oyunun duyurusunu/reklamını blog dışında bir yerde yapmak veya burada oyundan ayrıntılı bir şekilde bahsetmek için henüz erken yine de.

Tasarım ve konsept art konularında yardıma ihtiyacım olacak, ama insanlara oyunum için materyal hazırlamalarını veya tasarımla ilgili konularda yardım etmelerini istemeden önce onlara prototip niteliğinde, oyunun erken bir aşamasını göstermek istiyorum. Sanırım oyunu bu istediğim hale 2-3 gün içerisinde getirebilirim.

---

"Bugünkü başarılarınız, gelecekteki başarısızlıklarınızın nedenidir" gibi bir söz vardı, tam olarak nasıldı hatırlamıyorum. Bu sözün doğruluğunu son zamanlarda iyice anlıyorum. Eski başarılarımın beni kendimi geliştirmekten uzaklaştırdığını ve kendime aşırı güvenmeme neden olduğunu fark ettim.

---

Playlist Numara Bulucu'yu (şurada bahsetmiştim) biraz daha geliştirdim (yeni sürümü buradan indirebilirsiniz). O #EXTINF'lerin nasıl yaratıldığını programı ilk yazdığım zaman tam olarak anlayamamıştım, bu yüzden Benioku'daki açıklama yetersizdi.


PLAYLIST NUMARA BULUCUSU


Binlerce şarkı barındıran bir Winamp playlist'inde o an dinlemek istediğiniz şarkıyı bulmak zahmetli olabilir.

Bu programın amacı: Girilen bir kelimeyi, dosya isminde veya parça bilgilerinde içeren, bir playlistteki tüm parçaların ismini ve playlist'te kaçıncı sırada olduğu bilgisini vermek.

Program, playlist dosyası içerisinde her bir parça için #EXTINF:134 benzeri yapıların var olduğunu hesaba katarak çalışmakta.

#EXTINF nedir?
Playlist'e yeni bir şarkı eklendiği zaman Winamp o şarkının ismi, sanatçı ismi ve uzunluk bilgilerini her seferinde yeniden okumak zorunda kalmamak için bu bilgileri playlist dosyasının içine yazar. Yeni bir şarkı eklediğiniz zaman Winamp'in playlist editöründe o şarkının ilk önce dosya ismini görürsünüz ve listedeki bu dosya ismi de çok kısa bir süre sonra sanatçı ve şarkı ismi bilgisiyle değiştirilir.

Bu programın düzgün bir şekilde çalışması için listede EXTINF'lenmemiş bir şarkı kalmaması gerek. Bunu sağlamak için sadece bütün şarkı isimleri listede görünecek şekilde bir kere listede gezinti yapmanız yeterli olacaktır.


KULLANIM

Bütün dosyaları, işlenecek .m3u dosyasıyla aynı klasöre çıkartın.


dosyaismi.txt içerisindeki 0arleon9.m3u ifadesini kendi playlist isminizle değiştirin.

Türkçe karakterler:
Türkçe karakterlerle ilgili bir sorun yaşanmaması gerek. Hem kullanıcı girdisinde, hem de listedeki şarkı isimlerindeki Türkçe karakterler İngilizce karakterlere çevrilmekte. "Artık Kısa Cümleler Kuruyorum"un numarasına "artik kisa cumleler" veya "artık kısa cümleler" yazarak ulaşabilirsiniz. Aynı şekilde, şarkının ismi "dusler sokagi" olarak geçiyorsa "düşler sokağı" yazarak da bu şarkıya ulaşabilirsiniz.

Hafıza:
Bu yeni versiyonda son aranan kelimenin programı her açışınızda tekrar sorgulanmasını sağladım, çünkü numaranın açık kalması gerektiği halde programı dalgınlıkla kapatıp aynı uzun ismi tekrar yazmak zorunda kalmak sık yaşadığım bir sorundu.

7 comments:

Roselyn said...

Verimli bir döneme girdiğini görünce mutlu oldum ^^
Doğum gününü kutlayamadım, zira okuyana kadar bilmiyordum :C (telefona kaydetmediğim doğum günlerini hatırlayamıyorum, hafızam pek iyi değil o konularda :S Seneye inşallah.)
Oyunlarda istenebilecek yardım konusunda da, istediğin zaman beni dürtükleyebilirsin =) Her türlü yardımı elimden geldiğince yapmaya çalışırım (her ne kadar hala müthiş değilsem de çizim falan konularında.)
^^

Ahmet Kamil Keleş said...

Teşekkür ederim!

Zaten konsept art konusunda dürtüklemeyi düşündüğüm kişi sendin. Mael'e ve Ragnor'a göndereceğim tasarım notlarını ve nasıl bir konsept arta ihtiyacım olduğunu o bahsettiğim ilerlemeyi kaydedince sana da yollıyim.

Roselyn said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Ahmet Kamil Keleş said...

Güzel!

Bu arada mail adresini içeren yorumu yayınlasam mı yayınlamasam mı tereddüt ettiğim için şey yaptım.. Yorumu silmemin sakıncası yoktur umarım ._.

Roselyn said...

Sorun değil =) iyi olmuş hatta ^^

Ragnor said...

tasarım notlarını merakla bekliyorum :)

Aslı "TILSIM" Palabıyık said...

İyi olduğunu okumak sevindirici.

:)