Sunday, November 14, 2010

Bilgisayar başında verimli çalışmak

Dünyanın en verimli ve çalışkan insanı olduğumu söyleyemem, özellikle son haftalarda dikkatimi işlerimin üzerine odaklamakta sıkıntı yaşıyorum. Ama yine de az buçuk bir şeyler yapabilmeyi başarıyorum, özellikle bitirme projesi ve ödevlerim için. Bu blog yazısını verimli çalışma yöntemlerine adayacağım. Elbette bu aşağıdakiler sadece birer öneri, benim için faydalı oldukları için sizinle paylaştıklarım. Fikirlerinizi, önerilerinizi duymaktan mutluluk duyarım.

Ǿ Çalışma ortamınızı düzenli tutun
Odanızı, bilgisayar/çalışma masanızı toparlayın. Dağınık bir odada bulunmanın insanı bir şekilde etkilediğine inanıyorum, gözünüz odadaki dağınık eşyaların üzerinde olmasa bile sizin dağınıklığı hissedeceğinize.

Aynı şekilde bilgisayarınızın masaüstünü de düzenli tutmakta, gereksiz kısayolları silmekte veya en azından bir klasöre filan toplamakta fayda görüyorum, masaüstüm çöp yığını gibi kaldığı zaman içinden pek bir şey yapmak gelmiyor cidden.

İyice gereksiz bir ayrıntı gibi görünebilir, ama masaüstünüzün arkaplanının da sizi etkileyebileceğine inanıyorum. Uyumsuz, göz yorucu bir masaüstü kadar tehlikeli olabilecek şey, genişlik-yükseklik oranı bozulmuş veya bulanık bir masaüstü resmidir bence. Belki sadece bendedir, bilmiyorum, ama soldaki gibi bir masaüstü bende yaptığım işi baştan savma yapıp bırakma isteği uyandırıyor.

Klavyemi daha rahat görmek için bir masa lambası kullanıyorum, eğer odanızın ışıklandırması yetersizse bir masa lambası kullanmanız da şiddetle önerilir.

Eğer çalışma ortamında sizi rahatsız eden başka herhangi bir şey varsa onu ortadan kaldırmadan çalışmanıza başlamayın. İyice okul müdürü havasına gireceğim, farkındayım, ama eğer yazı yazarken uzun tırnaklarınızın sizi olumsuz bir şekilde etkilediğini hissediyorsanız tırnaklarınıza veda etmeyi ertelemeyin. Aynı şekilde disklerinizin defrag işlemini de, eğer disklere erişim süreniz iyice uzamışsa.



Ǿ Müzik
Dinlemek istediğim parçalara kolayca erişimimi sağlayan WinAmp, AIMP2 gibi programları çok seviyorum. Bir şarkıyı klasör klasör aramak zorunda kalmamakla beraber, AIMP2'de şimdi dinlediğim şarkıdan sonra çalmasını isteyeceğim başka şarkıları bir kuyruğa ekleyebiliyorum bile.


Web radyoları da güzeldir, özellikle Sky FM.


Ǿ Chat
İşlerinizle ilgili değilse MSN ve IRC'den uzak durmanızı tavsiye ederim. İnsanların şu an ne yaptığını pek önemsemeyin.

--

Bu arada, alttaki benim gerçek masaüstüm.


No comments: