Tuesday, May 5, 2009

Selective Repeat ARQ simülasyonu, Feature şeyşi

Kesinleşmeyen güzel şeyler hakkında konuşmayı sevmem. Onlar hakkında konuşmanın, onları gururla anlatmanın bu olayların gerçekleşmesini önlemesi gibi bir batıl inanca sahip değilim, sadece bunların gerçekleşmemesi durumunda kırık hayal parçacıklarının yanında hevesle anlattığım şeyi gerçekleştirememiş olmanın verdiği başkalarına karşı duyulan utancın da dibinde dizlerim üzerinde kalakalmak istemiyorum.





Uzun bir süredir annemi gururun getirdiği sevinç gözyaşlarıyla ağlatmamıştım.

Endişeleniyorum. Ya önümde açılan bu patikada yürüyebilmek için gerekli yeterliliğe sahip değilsem? Ya zayıflarsam?

---

Bu arada, coolbluegames.net adresini satın aldım. Ama GoDaddy'den değil, çünkü bir kredi kartı sahibi olmadan bana sanal kart verecek bir banka bulamadım, sadece banka hesabına para yatıracağım, yine Türkiye'deki bir firmayla anlaştım. Kebir Hosting'i (bana başka bir kelimeyi anımsatıyor hep) deniyorum. Kredi kartları beni korkutuyor; ablamdan kendi kredi kartını kullanmasını da rica edebilirdim, ama sanırım bu hafta için ona yeteri kadar şok edici şeyden bahsettim (kaç yıl önce tanıştığımı bile hatırlamadığım bir kızla ailemin onaylamayacağı bir ilişkimin olduğunu öğrenince kızmadı, birbirimize "husband" ve "wife" şeklinde hitap ettiğimizi öğrenince kahkahalara boğuldu. iki dersi bıraktığımı, okulumun bir dönem uzayabileceğini söylediğimde de "Neyse, en iyisini sen bilirsin. Sen nasıl uygun görüyorsan öyledir" dedi. ondan bir de bana netten bir şey almasını isteyemezdim) (ama daha dA subscription'ım yok, ühühü).

Bloguma coolbluegames.net/blog 'tan da ulaşabilirsiniz.

Şu an için coolbluegames.net'teki tek şey benim son çalışmam olan Selective Repeat ARQ simülasyonum. Bu veri iletişimi teknolojisinin algoritmasının nasıl çalıştığını gösteren bir C programı. Şu eğitseldeki simülasyona benziyor.

Ahmet's Basic Function Grapher'da da epey ilerledim, bitirince onu da koyarım.

--

Ve uzun süredir blogumda sevdiğim DeviantArt galerilerinden bahsetmediğimi (halk arasında "feature" denilen olay) fark ettim. Çoğul noun olan features'ın güzel bir Türkçe karşılığı var mı? Her neyse...

Beğenmek ve sevmek birbirlerinden farklı kavramlardır. Yazın sanatı üzerine herhangi bir uzmanlığım olmadığı için okuduğum bazı kısa hikayeler hakkında paylaşacağım nesnel görüşlerim yanıltıcı olacaktır, "beğenmek" kavramının da bence nesnel bir yanı bulunmaktadır. Bir eseri "beğenirken" o sanatla ilgili nesnel niteliklerin de bizleri önemli bir şekilde etkilediğini düşürüm. Ama sevmek çok farklıdır.

Size çok beğendiğim ve sevdiğim bir kısa hikaye galerisini takdim edeyim: Kısa bir süre önce tanıştığım S'arrus'un korku/fantezi türündeki kısa hikayelerinin bulunduğu http://sifaus.deviantart.com/gallery/'deki yazıları Poe ve Lovecraft severlere kesinlikle öneririm. Özellikle Kuşlar, kendi yazdığım bir şeyin varlığını unutmuşum da tekrar okumuşum gibi hissettim.

Anna Larsson'ın Disney tarzı çizimleri de ("Disney tarzı" diye resmî bir şey yoktur herhalde, ama ne demek istediğimi anladınız) görülmeye değer. Özellikle de Snow Leopard'ı çok sevdim.

No comments: